Pappilankorven teollisuusalue on Lohjan 16. kaupunginosa. Teollisuusvaltainen kaupunginosa sijaitsee Lohjan keskustasta hieman itään, nummen eli Lohjanharjun takana. Sen naapurikaupunginosia ovat etelässä ja lännessä Gruotila ja pohjoisessa Ventelä. Tällä sivustolla on listattuna reilut puolitoistasataa paikallista yritystä. Palvelu mahdollistaa yritysten kertovan itsestään enemmänkin lähettämällä tiedotteita ja viestejä ylläpidolle.
Tämä pappilankorpi.fi sivusto mahdollistaa alueen yrityksille olla esillä oman sivustonsa ”vieressä”. Google hakukoneet tykkäävät siitä, että yrityksen sivuille on linkkejä sivustoilta, jotka ovat asiallisia ja tukevat yrityksen omaa toimintaan. Lisäämällä tietoa omasta yrityksestään tälle sivustolle, auttaa yrityksen potentiaalisia asiakkaita löytämään paremmin tietoa yrityksestä ja sen tuotteista sekä palveluista. Yrityksen kotisivuille tuovilla paluulinkeillä ja niiden määrillä on oma merkityksestä yrityksen löydettävyydessä netistä. Aiheesta löytyy hyvää luettavaa: opinnäytetyö markkinoinnista 2017 Kosken Metalli Oy
Esittelyitä ja arvosteluja
Jokainen sivustolla oleva, ja tänne linkitetty yritys voi laittaa oman esittelytekstinsä tulemaan ja esittely ilmestyy sivustolla mahdollisimman pian. Esittely voi vaikka samanlainen kuin Karjala kasinon arvostelu eli voimme pyydettäessä kirjoittaa yrityksen käytetyistä palveluista arvostelun, tai yritysuutisen — kustannukset eivät ole missään tapauksessa päätä huimaavia, sillä toimimme itsekin Lohjalta käsin. Tuo edellä mainitttu Karjala kasino ja sen esittelyteksti on tehty palvelulle joka ilmestyi 2017 ja tuolla sivustolla sille on annettu 4,2/5 arvostelu. Esittelyt ja arvostelu helpottavat käyttäjiä löytämään juuri sen palvelun ja tuotteen, mikä häntä kiinnostaa ja mitä hän itselleen etsii.
Pappilankorpi sivustolla on kirjoitettu erikseen vasta aivan muutamasta alueen yrityksestä, mutta olemme käytettävissä uusien esittelyiden julkaisemiseksi. Yritysesittelyihin voidaan lisätä myös valokuvia, videoita, animaatioita joita yritys itse on tuottanut – tai niitä voi tilata myös ylläpidolta. Ylläpidolta tilatut materiaalit ovat käytettävissä myös tämän sivuston ulkopuolisiin tarpeisiin.
Tiedotepalvelu
Kokonaisvaltainen tiedotepalvelu tarkoittaa yrityksille tuotettua palvelua, missä yritykselle kirjoitetaan esimerkiksi tuoteuutuudesta tai omistajanvaihdoksesta uutinen/tiedote. Kirjoitettu valmis tiedote lähetetään sitten sopiville medioille julkaisuvapaana, ja sisältäen henkilötiedot keiltä median toimittajat voivat pyytää lisätietoja. Tiedotepalvelu voi myös sisältää tiedotteiden julkaisuseurannan eli asiakkaalle raportoidaan, missä medioissa tiedote on julkaistu. Yhdenkään median ei tarvitse ilmoittaa aktiivisesti julkaisemisestaan, joten 100% seuranta saattaa joissain tapauksissa olla mahdotonta.
Suomen suurin tiedote palvelu lienee nykyään ePressi. ePressi.com on Suomen johtava ammattimainen tiedotejakelupalvelu yritysten viestintään. Palvelun kautta saat välitettyä tiedotteet medialle ja muulle yleisölle helposti, nopeasti ja laajasti. ePressi.comin avulla tavoitat sekä kotimaiset että kansainväliset mediat; palvelu sisältää Suomen laajimman mediakannan sekä kattavat mediakannat Pohjoismaihin, Baltian maihin, Keski-Eurooppan, Lähi-Itään, Yhdysvaltoihin ja Aasiaan. ePressi.com palvelee kaikenlaisia yrityksiä ja organisaatioita koosta tai toimialasta riippumatta. ePressi.comin kautta ovat tiedottaneet niin suuret koulutusorganisaatiot, monikansalliset yhtiöt kuin pienet startup-yrityksetkin.
Arvosteluiden merkitys
Vähitellen on Suomeenkin tullut enemmän sivustoja, joilla käyttäjät kertovat omia kokemuksiaan eri asioista ja palveluista. Vähän Tripadvisor-tyylisiä sivuja tulee hitaanlaisesti koska ihmiset eivät kovin helposti Suomessa kerro kokemuksistaan. USA:ssa tämä tulee esille ns. testimonials-kohdissa, eli ihmiset ja yritykset kertovat positiivisia palautteita ja miksei rakentavaakin palautetta yrityksen palveluista ja tuotteista. Suomessa yksi parhaista esimerkeistä lienee verkkokauppa.com
Arvosteluiden merkityksestä ostokäyttäytymiseen löytyy ihan tutkimustulosta Oulun yliopiston opinnäytetyöstä huhtikuulta 2015. Tutkimustuloksista selviää, että kuluttajat tuntevat hyvin erilaiset internetin tuotearvosteluita tarjoavat kanavat Tuotearvostelut koetaan hyödyllisiksi ja tuotearvosteluita myös käytetään useilta kanavavilta. Internetin tuotearvostelut nähdään hyödyllisinä ja luotettavina tuotetiedon ja suositusten lähteinä, joita käytetään sekä kokemuksellisten että etsinnällisten hyödykkeiden hankintojen yhteydessä. Tuotearvosteluiden käytöstä voidaan todeta, että lukemisen ollessa suhteellisen yleistä, kirjoittaminen on merkittävästi harvinaisempaa. Kuluttajista voidaan tunnistaa neljä erillistä käyttäjäryhmää tuotearvosteluiden koetun hyödyllisyyden ja käytön perusteella. Käyttäjäryhmät nimetään: aktiiviset edelläkävijät, ostohetkellä käyttävät, tarpeeseen käyttävät ja vähäisesti käyttävät. Tuotearvosteluiden käyttö keskittyy jokseenkin ostopäätösprosessin keskivaiheille: informaation etsimiseen, vaihtoehtojen vertailuun ja ostopäätöksen muodostamiseen. Aktiivisempien kuluttajien keskuudessa tuotearvostelut ovat myös jokseenkin läsnä tarpeen tai ongelman tunnistamisessa ja ostonjälkeisessä käyttäytymisessä, mutta tämä on harvinaisempaa kuin ostopäätösprosessin keskivaiheilla käyttäminen.